Over MedExel

Over MedExel

Wat is MedExel?

MedExel is een dienst aan werkgevers en hun verzekeringsmaatschappijen:

Wij beheren de polissen voor gezondheidszorg en gewaarborgd inkomen die werkgevers voor hun personeel afsluiten.

  • MedExel heeft ervaring in het beheer van medische fondsen van bedrijven. Onze grondige kennis van de sociale zekerheidssector en van medische facturen is de basis van ons succes.
  • Onze dienstverlening bestaat uit ‘Third Party Administration’ (Beheer Derde Betaler), kortweg TPA: een volledige service voor het beheer van verzekeringen op het vlak van gezondheidszorg (hospitalisatie, ambulante zorg, …), ondersteund door het derdebetalerssysteem AssurCard en Assurpharma alsook het beheer van verzekeringen gewaarborgd inkomen.

Wat doen we?

Beheer van a tot z

MedExel beheert als Third Party Administrator (TPA) collectieve polissen gezondheidszorg (hospitalisaties en/of ambulante zorg) en gewaarborgd inkomen die werkgevers voor hun personeel afsluiten, in opdracht van de werkgever en verzekeringsmaatschappij. MedExel kan u het beheer van alle administratieve stappen uit handen nemen, van premies innen tot ziekenhuisfacturen betalen alsook het betalen van een rente en/of premievrijstelling.

Een hele waaier taken die deel uitmaken van het beheer van een beroepsgebonden ziektekostenverzekering kunt u volledig aan MedExel delegeren. 
Reken op MedExel voor  …

Een nauwgezette opvolging van aansluitingen en premies

  • aanvaarden van nieuwe kandidaat-verzekerden (maandelijks)
  • actueel houden van het bestand van verzekerden
  • de berekening van de premies (maandelijks)
  • de maandelijkse uitgifte van de premieborderellen (hoofdverzekerden)
  • de inning van de premies
  • de individuele inning van premies via domiciliëring (nevenverzekerden)

Een snelle verwerking van schadedossiers

  • het beheer en de terugbetaling van schadedossiers binnen 10 werkdagen
  • de archivering van schadedossiers

Een gebruiksvriendelijke oplossing voor uw verzekerden

  • de derdebetalerskaart AssurCard (https://www.medexel.be/nl/assurcard) met kioskservice en webtoegang (zo hoeven uw verzekerden geen bedragen voor te schieten bij een ziekenhuisopname)
  • Assurpharma: het automatisch en digitaal overmaken van BVAC-attesten door de apotheker aan MedExel

Een drietalig call center (Nederlands, Frans en Engels)

  • ons callcenter is bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 9 u. en 16 u.
  • e-mails worden binnen 48 uur beantwoord

Een grondige analyse en rapportering

  • een maandelijks rapport van de nieuwe aansluitingen en afgesloten dossiers
  • een gedetailleerde analyse en rapportering van de uitgaven

Ondersteuning in communicatie

  • presentaties en brochures voor uw verzekerden (in het Nederlands, Frans en Engels)
  • presentaties binnen de onderneming, bijv. aan de ondernemingsraad of de personeelsleden

Voor wie?

Een service op maat voor elk type onderneming

Diverse  organisaties en bedrijven kunnen een beroep doen op de dienstverlening van MedExel:

  • Multinationals
  • Non-profitorganisaties
  • Overheidsinstellingen
  • KMO’s

Welk type polis voor gezondheidszorg of gewaarborgd inkomen u uw medewerkers ook aanbiedt: aarzel niet om contact met ons op te nemen voor een verkennend gesprek om na te gaan hoe MedExel u kan helpen.

Waarom kiezen voor MedExel?

Onze meerwaarde in 5 troeven

1. Ervaring met verzekeringen voor gezondheidszorg

MedExel beheert al 35 jaar medische fondsen van bedrijven. Wij kunnen niet alleen een grondige kennis van de sociale zekerheidssector en medische facturen voorleggen, maar zijn ook vertrouwd met de behoeften van ondernemingen.


2. Flexibiliteit en maatwerk

Of het nu de inning van premies of het schadebeheer van hospitalisatie of gewaarborgd inkomen betreft: ons krachtig informaticaplatform is uiterst flexibel en moduleerbaar, zodat we u een oplossing op maat kunnen aanbieden die perfect bij uw verzekeringsproduct past.


3. Een snelle dienstverlening

MedExel garandeert een afhandeling van de schadedossiers binnen de 10 werkdagen. E-mails en briefwisseling beantwoorden we binnen de 48 uur en wie belt krijgt snel iemand aan de lijn.   


4. Kwaliteit en vriendelijkheid

Onze klanten kunnen rekenen op een team van enthousiaste en goed opgeleide medewerkers. Elke klant is anders en even belangrijk, daarom investeren wij permanent in een doorgedreven opleiding van al onze medewerkers.


5. Een voortdurend streven naar optimale service

MedExel streeft naar de hoogste normen qua klantentevredenheid. We werken steeds in nauw overleg met onze klanten, met regelmatige werk- en opvolgingsvergaderingen. Ook organiseren we geregeld interne en externe audits, houden we tevredenheidsenquêtes en zorgen we voor een uitgebreide rapportering.

MedExel heeft een ISO9001 certificaat.

"Wij hebben MedExel gekozen omwille van zijn flexibiliteit. Een contract op maat en een degelijke begeleiding."